فرهنگ و هنر

دانستنی های هنر،آداب و رسوم

فرهنگ و هنر

دانستنی های هنر،آداب و رسوم

این وبلاگ قصد دارد تا شما را با آداب و رسوم، فیلم ها، موسیقی و هنر آشنا کند.

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ساعات سعد و نحس و بهترین زمان استجابت دعا

درخصوص زمان های سعد و نحس اظهار می کنند:  زمان ها بر دو دسته تقسیم می شوند یک دسته زمان‌های سعد و دسته دوم زمان‌های نحس، که کارهای خیر در آن زمان ها شایسته نیست. البته این نیست که خود ساعات بد باشند بلکه به اعتبارات مختلف این سعادت و نحوست در آن‌ها دیده می‌شود. مرحوم علامه مجلسی در کتاب بحار النوار بحث اختیارات ایام را مطرح کرده و می‌گوید برخی ایام نحس است و به این اعتبار در آن زمان‌ها انجام کارهای خیر مناسب نیست که به دو زمان، یکی زمان قمر در عقرب و زمان دیگر محاق اشاره می‌شود.

 

در آسمان، 12 صورت فلکی تاثیر گذار وجود دارد به نام‌های  حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت که به ترتیب ماه‌های شمسی از فروردین تا اسفند است.  قرار گرفتن خورشید در ماه عقرب را شمس در عقرب و قرار گرفتن ماه در برج عقرب را قمر در عقرب می‌نامند که برای تشخیص آن باید از ابزارآلات نجومی استفاده کرد. در رابطه با زمان محاق تشریح کرد: محاق هم به معنی شب‌های آخر ماه قمری است که ماه به سختی دیده می‌شود که می‌گویند: در این دو زمان( محاق و قمر در عقرب) انجام کارهای خیر توصیه نمی‌شود.

ساعت سعد و نحس

 

در بعضی از روایات در خصوص روز چهارشنبه هم آمده است که در روز چهارشنبه آتش و جهنم آفریده شد. لذا مناسب است در چهارشنبه کارهایی که مناسبت با خیر و نیکی دارد، کمتر انجام شود و یا برای دفع بدی و نحوست آن صدقه داده شده و دعا و قرآن خوانده شود. یکی از زمان‌های مبارک معروف به کف الخضیب بوده که در کتاب کشف اللثام عن قواعد الاحکام از فاضل هندی نقل شده که شخصی از امام صادق(ع) سوال می‌کند: مردم روایت می‌کنند از پیامبر اکرم(ص) که در شب ساعتی است که بنده مومن نمی‌کند مگر اینکه استجابت شود آیا این روایت درست است؟ امام(ع) فرمودند: بله. سائل پرسید: آن چه زمانی است؟ امام جعفر صادق (ع) فرمودند: ثلث باقی مانده شب (نیمه شب شرعی) تا اذان صبح. ساعتی است که دعا نمی‌کند بنده مومن مگر اینکه دعایش مستجاب شود.

 

محاسبه نیمه شب شرعی: از اذان ظهر یازده ساعت و پانزده دقیقه بعد نیمه شب شرعی محسوب می‌شود که برخی بزرگان ذیل همین روایت فرمودند: شاید این ساعت، زمان کف الخضیب باشد که این ستاره در صور فلکی ذات الکرسی دیده می‌شود. در قدیم ستارگان را با خط‌های فرضی پیوند داده و اشکال هندسی از آنها ایجاد می‌کردند که به هر شکلی از آنها یک صورت فلکی می‌گفتند. طلمیوس 48 صورت را ترسیم کرد که در حال حاضر 88 صورت فلکی در آسمان دیده می‌شود، البته برخی از آنها در تمام سال دیده می‌شوند و برخی دیگر فقط در ایام و فصول خاصی قابل رویت هستند که ذات الکرسی از صورت‌های فلکی همیشه قابل رویت است و با آن می‌توان جهت شمال را نیز تشخیص داد.

 

توضیح ذات الکرسی: ذات الکرسی که به معنی صاحب کرسی است شامل 5 ستاره اصلی بوده که به آخرین ستاره آن کف الخضیب می‌‎گویند و به صورت M انگلیسی دیده می‌شود. مرحوم جزایری در کتاب تحفه السنیه روایتی را از امام صادق (ع) نقل می‌کند که در چهار زمان امر به دعا و طلب حاجت کردند که یکی از آنها «عند وصول کف الخضیب الی وسط السماء»؛ زمانی است که کف الخضیب به وسط آسمان برسد که در آن زمان می‌شود دعا کرد و به اجابت آن امیدوار بود.
 

  • هلال 87
  • ۰
  • ۰

در این مطلب  سعی کرده ایم مجموعه ای از بهترین دعاها برای عزیز شدن نزد معشوق را برای راحتی خوانندگان جمع آوری کنیم. دعا کردن برای عزیز شدن نزد معشوق به فرد کمک می کند در چشم محبوب خود شخصی خاص و عزیز جلوه کند و وی را به خود دلبسته کند. از جمله مجرب ترین دعاها در زمینه دعا برای عزیز شدن نزد معشوق می توان به دعا برای عزیز شدن نزد معشوق، عزیز شدن نزد معشوق با خواندن سوره یوسف، دعای نوشتنی برای عزیز شدن نزد معشوق، ذکر الودود برای عزیز شدن نزد معشوق، طلسم برای عزیز شدن نزد همه، دعا برای عزیز شدن نزد خانواده شوهر، دعا برای عزیز شدن نزد شخصی خاص و دعا برای عزیز شدن نزد همه اشاره کرد.

 

1. دعا برای عزیز شدن نزد معشوق

گویند به هرکس می خواهد نزد معشوق خود محبوب شود به گونه ای که معشوق دلبسته و وابسته وی گردد دعا برای عزیز شدن نزد معشوق که در زیر آمده است را پیشنهاد دهید تا رسیدن به معشوق حاصل گردد.

یا حمیدِی الفِعالِ ذَالمَنِّ عَلی جَمیعِ خَلْقِهِ بِلُطْفِهِ

 

2. عزیز شدن نزد معشوق با خواندن سوره یوسف

نقل شده است هر کس 3 مرتبه با خلوص نیت سوره مبارک یوسف را تلاوت کند خداوند وی را نزد معشوق و محبوبش عزیز می گرداند و محبوب را دیوانه خود می کند.( نگاه کنید به دعا برای آشتی بین زن و شوهر لجباز )

 

3. دعای نوشتنی برای عزیز شدن نزد معشوق

دعای زیر یکی از دعاهای نوشتنی می باشد که برای عزیز کردن خود در نظر فرد محبوب رفع حاجت می کند. دعای نوشتنی برای عزیز شدن نزد معشوق که در زیر آمده است را روی تکه ای پارچه نوشته و هنگام ملاقات با معشوق آن را همراه خود داشته باشید.

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ فلان بن فلان علی حب فلانه بنت فلانه بحق یا بدوح یا بدوح یا بدوح

 

4. ذکر الودود برای عزیز شدن نزد معشوق

یکی از مجرب ترین اذکار برای جلب محبت معشوق تکرار ذکر الودود می باشد. در روز جمعه هنگام اذان ظهر 1000 مرتبه ذکر «الودود» را برای عزیز شدن نزد معشوق بخوانید.

 

5. طلسم برای عزیز شدن نزد همه

یکی دیگر از روش های کاربردی برای عزیز شدن نزد معشوق آنست که طلسم عزیز شدن نزد معشوق که در زیر آمده است را روی کاغذی نوشته و در باغچه ای خاک کنید.

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ

 

6. دعا برای عزیز شدن نزد خانواده شوهر

دعا برای عزیز شدن نزد خانواده شوهر که در زیر آمده است را هر کس بخواند خداوند او را نزد خانواده شوهرش محبوب و عزیز می گرداند.

لو لا ان ربطنا علی قلبها لتکون من المومنین

 

7. دعا برای عزیز شدن نزد شخصی خاص

اگر فردی طالب عزیز شدن نزد شخصی خاص هست بهتر است دعای عزیز شدن نزد شخصی خاص را که در زیر آمده است بخواند و به سمت آن فرد به آرامی بدمد.

بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد یا جبرائیل الله الصمد یا میکائیل لم یلد و لم یولد یا اسرافیل ولم یکن له کفواَ احد یا دردائیل اَجیبونی وَ لَیِّن لی قلب فلان بن فلان وَ سَخِّرهُ بِحَقِّ کُن فَیَکون

 به جای فلان بن فلان اسم طرف و نام پدرش را بگویید اگر طرف خانم بود به جای بن بگویید بنت

 

8. دعا برای عزیز شدن در چشم همه

به منظور عزیز شدن در چشم همه کافی است دعای عزیز شدن در چشم همه که در زیر آمده است هر صبح هنگام بیدار شدن از خواب 5 مرتبه بخوانید.

یا حمیدِی الفِعالِ ذَالمَنِّ عَلی جَمیعِ خَلْقِهِ بِلُطْفِهِ

 

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که همه ی دعاهای آورده شده در این مطلب در زمینه عزیز شدن نزد معشوق و دیگران به شما کمک خواهند کرد تا در نظر هر کسی که می خواهید محبوب شوید. اما در کنار دعاها بهتر است خود نیز کاری انجام دهید تا بتوانید محبوبیت و علاقه ایجاد شده در معشوق را چندین برابر و دائمی کنید. پس علاوه بر دعا به دنبال راه هایی برای کسب آموزش برقراری ارتباط با معشوق خود باشید.

  • هلال 87
  • ۰
  • ۰

در دنیا کتاب‌های تحسین شده زیادی هستند که ارزش خواندن دارند. برخی از آن‌ها را نیز می‌توان حتی چندین و چند بار خواند و هر بار از دریچه جدیدی به آن نگاه کرد. ما در ادامه قرار است بهترین کتاب های دنیا را که حداقل یک بار ارزش خواندن دارند، به شما معرفی کنیم.

 

بهترین کتاب های دنیا

1. کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی

کتاب کشتن مرغ مینا توسط هارپر لی یک نویسنده آمریکایی در سال 1960 نوشته شده است. این کتاب در قالب داستانی گیرا مسائلی جدی همچون تجاوز به عنف و نابرابری نژادی را با زبانی دلنشین و آکنده از طنز بیان می‌کند. خوب است بدانید داستان از زبان دختر یک وکیل بیان خواهد شد. این نویسنده از نماد مرغ مینا برای نشان دادن معصومیت استفاده کرده است. وکیل داستان اتیکاس فینچ که سفید پوست بوده، از جوانی سیاهپوست در داستان دفاع می‌کند که متهم به تجاوز به یک دختر سفید پوست در آلاباما است. وی که پدری مهربان و دلسوز است، از نظر اجتماعی نیز فردی شجاع و انسان‌دوست شناخته می‌شود که بدون هیچ ترسی، از انسانیت در برابر تعصب و خشونت نژادی و البته ریاکاری دفاع می‌کند.

To-Kill-a-Mockingbird/ کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی

 

2. آنا کارنینا نوشته لئون تولستوی

کتاب آنا کارنینا، اثری دلنشین از نویسنده مشهور، یعنی لئو تولستوی است. این کتاب از بهترین کتاب های دنیا بوده و چنان خواندنی است که با هر بار خواندن، انگار درک جدیدی عایدتان خواهد شد. خوب است بدانید که تولستوی که یکی از افراد طبقه اشراف بوده، عقاید خود را تا اندازه‌ای در این کتاب به شکلی حماسی با روایتی از مرگ یک جامعه، شهر یا حتی فرهنگ به رشته تحریر در آورده است. اگر این کتاب را نخوانده‌اید، حتما آن را در فهرست کتاب‌هایی که باید بخوانید قرار دهید.

anna-karnina / آنا کارنینا / بهترین کتاب های دنیا

 

3. عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل

عقاید یک دلقک رمانی آلمانی است. این کتاب داستانی عاشقانه را به همراه واقعیاتی تلخ بیان می‌کند و به صورت بسیار ظریفی به انسانیت می‌پردازد. داستان روایت دلقکی به نام هانس است که معشوقه‌اش وی را به دلایلی ترک می‌کند. در پی این اتفاق، وی دچار افسردگی می‌شود و خواننده غم عمیقی را تا انتهای داستان از هانس احساس خواهد کرد. خوب است بدانید کتاب عقاید یک دلقک در سال 1972 نیز برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

the-clown/ عقاید یک دلقک (The Clown) نوشته هاینریش بل

 

4. تس نوشته توماس هاردی

تس یکی از مشهورترین رمان‌های انگلیسی از توماس هاردی است که خود نویسنده به نوشتن آن افتخار می‌کند. درواقع تس نام شخصیت اصلی کتاب و تجسمی زیبا از سادگی و پاکی است. در طول داستان این سادگی و پاکی در مواجهه با پلیدی‌ها رفته‌رفته خدشه‌دار می‌شود و روحش را می‌آزارد. متن کتاب چنان تأثیرگذار است که خواننده دنیا را سرشار از پلیدی‌هایی می‌بیند و سادگی در چنین دنیایی جز سختی و رنجی چیزی در پی نخواهد داشت.

/تس نوشته توماس هاردی tess

 

5. کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو

کیمیاگر را می‌توان یکی از پروفروش‌ترین کتاب‌های دهه پایانی قرن بیستم معرفی کرد. این کتاب را پائولو کوئلیو، نویسنده برزیلی نوشته و تاکنون در بیشتر از 150 کشور دنیا انتشار یافته و به 52 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است. داستان کتاب کیمیاگر روایتی از چوپانی به نام سانتیاگو است. وی رویایی می‌بیند و برای تحققش راهی سفری می‌شود و به عقیده خود افسانه شخصی‌اش را دنبال می‌کند. در این سفر پرخطر با افرادی همچون ملک صدق و کیمیاگر آشنا می‌شود و عاشق دختری صحرایی خواهد شد. بعد از سال‌ها سفر، رویا و گنجی را که در خواب دیده بود در سرزمین خودش پیدا می‌کند. درواقع همه این‌ها نیاز بود تا وی گنجی بزرگ‌تر را بیابد و برای آن درونش را واکاوی کند.

/ کیمیاگر / the-alchamist

 

6. غرور و تعصب از جین آستن

غرور و تعصب اسم کتابی مشهور از جین آستن انگلیسی بوده که فیلم‌هایی نیز براساس آن ساخته شده است؛ اما معروف‌ترین آن‌ها فیلم غرور و تعصب محصول سال 2005 با بازی کیرا نایتلی در نقش الیزابت است. در اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌ها نیز آشنا شوید. الیزابت دختری باوقار از خانواده‌ای فقیر با 4 خواهر دیگر است و داستان‌هایی در جریان زندگی برایشان اتفاق می‌افتد. البته بماند که الیزابت بزرگ‌تر و متفاوت از سایر خواهرانش بوده و اساس فکری‌اش کاملا با آن‌ها تفاوت دارد.

Pride-and-Prejudice/ غرور و تعصب جین آستن

 

7. کتاب فرانکشتاین اثر مری شلی

این کتاب در کنار اینکه عاشقانه‌ای زیبا است، حکایتی هشداردهنده درباره خطرات علم را روایت می‌کند. جالب است بدانید کتاب یاد شده، اثری پیشرو در ژانرهای ترس، علمی و تخیلی است و در کنار داستانی دلهره‌آور، جذاب نیز است که به معنای انسان بودن می‌پردازد. همچنین در کتاب به این که ما چه وظایفی در قبال هم داریم و تا چه اندازه علم اجازه دستکاری طبیعت را دارد نیز اشاره شده است. با این حساب کتاب فرانکشتاین یکی از بهترین کتاب های دنیا بوده که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که در مورد مسائلی همچون اهدای عضو، مهندسی ژنتیک و ترورهای زیستی سوالاتی را در ذهن دارند.

Fahrenheit-451/کتاب فرانکشتاین اثر مری شلی

8. بلندی های بادگیر امیلی برونته

بلندی‌های بادگیر اثری از نویسنده انگلیسی، امیلی برونته است. نام اصلی کتاب درواقع به فضای پرسروصدای داستان اشاره دارد و از کلمه‌ای اسکاتلندی گرفته شده است و داستان عاشقانه مشکل‌داری از هیث کلیف و کترین ارنشاو را روایت می‌کند. براساس این کتاب فیلمی نیز با بازی تام هاردی ساخته شده است. خوب است بدانید این کتاب در ایران توسط انتشارات مختلف نیز ترجمه شده است.

Wuthering-Heights/ بلندی های بادگیر امیلی برونته

9. ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه‌ها نوشته‎‌ای حماسی و خیال‌پردازانه از جی.آر.آر. تالکین نویسنده انگلیسی است. خوب است بدانید این کتاب ادامه کتاب هابیت از همین نویسنده در ژانری مشابه است. باید اشاره کنیم که ارباب حلقه‌ها را می‌توان یکی از تأثیر گذارترین رمان‌های ادبی قرن 21 و بهترین کتاب‌های دنیا معرفی کرد که در سه جلد با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه نیز منتشر شده است و تاکنون بارها و بارها چاپش تجدید شده و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده است. تاکنون نیز فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مختلفی نیز از روی آن ساخته شده که معروف‌ترین آن‌ها سه گانه ارباب حلقه‌ها از پیتر جکسون، کارگردان نیوزلندی است.

the-ring-of-the-lord/ ارباب حلقه ها

 

10. ماجراهای هاکلبری فین مارک تواین

کتاب دزد داستانی تأثیرگذار و شگفت‌انگیز دارد. این کتاب از جنگی روایت می‌کند که به غیر از ویرانی چیزی بر جای نمی‌گذارد؛ اما در همه تیرگی‌ها باز هم دریچه‌های امیدی نیز مشاهده می‌شود. دختر داستان در این کتاب با پناه بردن به کتاب‌ها از هیاهوی مرگ جدا شده و دنیایی زیبا را برای خود می‌آفریند. شجاعت و دوستی که در بعیدترین زمان ممکن در کتاب نشان داده می‌شود، از نقاط قابل توجه کتاب دزد است و باعث شده این کتاب زیبا به یکی از بهترین کتاب های دنیا تبدیل شود که البته فیلمی نیز براساس آن ساخته شده است.

the-book-thief/ کتاب دزد نوشته زوساک

 

نتیجه گیری

کتاب‌ها همیشه ابزارهای خوبی هستند تا دست کتابخوان‌ها را بگیرند و به دنیای زیبای کلماتی ببرند که دنیایی جدید را در ذهن می‌سازند. شاید انتخاب بهترین کتاب‌ها اندکی سخت باشد، اما همیشه براساس طرفدارانی که یک کتاب دارد و یا براساس استانداردهایی که نوشته شده است و جوایزی که دریافت کرده است، می‌توان بهترین‌ها را متمایز کرد. با این حساب هرچند ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های دنیا را به شما معرفی کنیم، اما باید اشاره کنیم که کتاب‌های اشاره شده در این فهرست تنها نمونه‌هایی از بهترین کتاب های دنیا هستند و شاید بتوان این فهرست را به 100 و یا حتی به 1000 کتاب و بیشتر نیز رساند. با این حساب اگر شما هم کتاب خوبی را خوانده‌اید و در این فهرست نام آن را مشاهده نکردید، خوشحال می‌شویم نام آن‌ها را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • هلال 87
  • ۰
  • ۰

رضا هلاورجانی با نام هنری رضا بهرام خواننده پاپ و آهنگساز محبوب و خوش صدای ایرانی است که در بیستم دی ماه سال 1370 در یزد متولد شد. او دو خواهر ورزشکار دارد که یکی از او بزرگتر و دیگری کوچکتر است. بهرام در 14 سالگی پدر خود را از دست داد. فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت مالی از دانشگاه علم و فرهنگ یزد می باشد، از ورزش فوتبال شروع کرد و کم کم سمت موسیقی آمد . سبک کار رضا بهرام در موسیقی تلفیقی بوده و برای همین است که با جان دلها می نشیند. صدای خاص و اجرای توانمند و متبحرش باعث شد تا خیلی زود پیشرفت کرده و طرفداران زیادی را جلب کند.

رضا بهرام خواننده پاپ, آهنگ های رضا بهرام

 

رضا بهرام آوازه ایرانی و موسیقی جزر و فلامینگو و موسیقی پاپ را تلفیقی کار می کند و این کار او باعث موفقیتش در کارها و آهنگ هایش شده است.رضا بهرام با تک آهنگ از عشق بگو به اوج رسید و دوستداران موسیقی او را شناختند. در خوانندگی اولین مشوق رضا بهرام پدرش بود که در همان سال یعنی سال ۱۳۸۴ فوت کرد و رضا به همین علت از خوانندگی فاصله گرفت. رضا بهرام در آن زمان مشغول ورزش فوتبال بود و در تیم فولاد یزد بازی می کرد و بعد از آن به‌طور موقت به فولاد خوزستان رفت و در همان تیم دچار مصدومیت شد؛ و بعد از ۳ سال مصدومیت عمل جراحی شد ولی مصدومیت باعث شروع دوباره خوانندگی و بیشتر شدن علاقه رضا بهرام به آن شد و فوتبال را کنار گذاشت و به‌طور کامل وارد دنیای موسیقی شد.

رضا بهرام خواننده پاپ, آهنگ های رضا بهرام

 

به گفته رضا بهرام بعد از پدرش تنها حامی زندگی او در تمام مسائل و مراحل زندگی مادرش بوده است و تمام موفقیت های خودش را بعد از خدا مدیون مادرش است.  رضا بهرام از سال 1393 قطعه هایی منتشر نمود و در سال 1396 در اجرای آهنگ گلی با آرش و مسیح همخوانی کرد. در سال 1397 با انتشار اولین ترانه اش به نام از عشق بگو به محبوبیت بسیار رسید و معروف شد. در همان سال آهنگ مو به مو که تیتراژ پایانی سریال ممنوعه بود را خواند که موجب رشد و پیشرفت اش شد. این ترانه زیبا در لیست پر دانلود ترین موزیک های سایت های ایرانی قرار گرفته است. در حال حاضر موسسه هنری ققنوس اسپانسر رضا بهرام است. نهایتا بعد از سال ها فعالیت آقای رضا بهرام توانست مجوز برگزاری اولین کنسرت خود را 13 تیر ماه 1398 در تالار مجلل پرشین جزیره کیش بدست بیاورد.

 

رضا بهرام خواننده پاپ, آهنگ های رضا بهرام

 

آهنگ های رضا بهرام:

  • هیچ
  • کاش
  • آرامشی دارم
  • گل عشق
  • شبهای بعد از تو
  • آتش
  • دیوانه
  • بیمار
  • از عشق بگو 
  • کجایی
  • مو به مو
  • گلی (همخوانی آرش و مسیح )

رضا بهرام خواننده پاپ, آهنگ های رضا بهرام

 

رضا بهرام خواننده پاپ, آهنگ های رضا بهرام

  • هلال 87