فرهنگ و هنر

دانستنی های هنر،آداب و رسوم

فرهنگ و هنر

دانستنی های هنر،آداب و رسوم

این وبلاگ قصد دارد تا شما را با آداب و رسوم، فیلم ها، موسیقی و هنر آشنا کند.

  • ۰
  • ۰

در دنیا کتاب‌های تحسین شده زیادی هستند که ارزش خواندن دارند. برخی از آن‌ها را نیز می‌توان حتی چندین و چند بار خواند و هر بار از دریچه جدیدی به آن نگاه کرد. ما در ادامه قرار است بهترین کتاب های دنیا را که حداقل یک بار ارزش خواندن دارند، به شما معرفی کنیم.

 

بهترین کتاب های دنیا

1. کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی

کتاب کشتن مرغ مینا توسط هارپر لی یک نویسنده آمریکایی در سال 1960 نوشته شده است. این کتاب در قالب داستانی گیرا مسائلی جدی همچون تجاوز به عنف و نابرابری نژادی را با زبانی دلنشین و آکنده از طنز بیان می‌کند. خوب است بدانید داستان از زبان دختر یک وکیل بیان خواهد شد. این نویسنده از نماد مرغ مینا برای نشان دادن معصومیت استفاده کرده است. وکیل داستان اتیکاس فینچ که سفید پوست بوده، از جوانی سیاهپوست در داستان دفاع می‌کند که متهم به تجاوز به یک دختر سفید پوست در آلاباما است. وی که پدری مهربان و دلسوز است، از نظر اجتماعی نیز فردی شجاع و انسان‌دوست شناخته می‌شود که بدون هیچ ترسی، از انسانیت در برابر تعصب و خشونت نژادی و البته ریاکاری دفاع می‌کند.

To-Kill-a-Mockingbird/ کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی

 

2. آنا کارنینا نوشته لئون تولستوی

کتاب آنا کارنینا، اثری دلنشین از نویسنده مشهور، یعنی لئو تولستوی است. این کتاب از بهترین کتاب های دنیا بوده و چنان خواندنی است که با هر بار خواندن، انگار درک جدیدی عایدتان خواهد شد. خوب است بدانید که تولستوی که یکی از افراد طبقه اشراف بوده، عقاید خود را تا اندازه‌ای در این کتاب به شکلی حماسی با روایتی از مرگ یک جامعه، شهر یا حتی فرهنگ به رشته تحریر در آورده است. اگر این کتاب را نخوانده‌اید، حتما آن را در فهرست کتاب‌هایی که باید بخوانید قرار دهید.

anna-karnina / آنا کارنینا / بهترین کتاب های دنیا

 

3. عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل

عقاید یک دلقک رمانی آلمانی است. این کتاب داستانی عاشقانه را به همراه واقعیاتی تلخ بیان می‌کند و به صورت بسیار ظریفی به انسانیت می‌پردازد. داستان روایت دلقکی به نام هانس است که معشوقه‌اش وی را به دلایلی ترک می‌کند. در پی این اتفاق، وی دچار افسردگی می‌شود و خواننده غم عمیقی را تا انتهای داستان از هانس احساس خواهد کرد. خوب است بدانید کتاب عقاید یک دلقک در سال 1972 نیز برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

the-clown/ عقاید یک دلقک (The Clown) نوشته هاینریش بل

 

4. تس نوشته توماس هاردی

تس یکی از مشهورترین رمان‌های انگلیسی از توماس هاردی است که خود نویسنده به نوشتن آن افتخار می‌کند. درواقع تس نام شخصیت اصلی کتاب و تجسمی زیبا از سادگی و پاکی است. در طول داستان این سادگی و پاکی در مواجهه با پلیدی‌ها رفته‌رفته خدشه‌دار می‌شود و روحش را می‌آزارد. متن کتاب چنان تأثیرگذار است که خواننده دنیا را سرشار از پلیدی‌هایی می‌بیند و سادگی در چنین دنیایی جز سختی و رنجی چیزی در پی نخواهد داشت.

/تس نوشته توماس هاردی tess

 

5. کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو

کیمیاگر را می‌توان یکی از پروفروش‌ترین کتاب‌های دهه پایانی قرن بیستم معرفی کرد. این کتاب را پائولو کوئلیو، نویسنده برزیلی نوشته و تاکنون در بیشتر از 150 کشور دنیا انتشار یافته و به 52 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است. داستان کتاب کیمیاگر روایتی از چوپانی به نام سانتیاگو است. وی رویایی می‌بیند و برای تحققش راهی سفری می‌شود و به عقیده خود افسانه شخصی‌اش را دنبال می‌کند. در این سفر پرخطر با افرادی همچون ملک صدق و کیمیاگر آشنا می‌شود و عاشق دختری صحرایی خواهد شد. بعد از سال‌ها سفر، رویا و گنجی را که در خواب دیده بود در سرزمین خودش پیدا می‌کند. درواقع همه این‌ها نیاز بود تا وی گنجی بزرگ‌تر را بیابد و برای آن درونش را واکاوی کند.

/ کیمیاگر / the-alchamist

 

6. غرور و تعصب از جین آستن

غرور و تعصب اسم کتابی مشهور از جین آستن انگلیسی بوده که فیلم‌هایی نیز براساس آن ساخته شده است؛ اما معروف‌ترین آن‌ها فیلم غرور و تعصب محصول سال 2005 با بازی کیرا نایتلی در نقش الیزابت است. در اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌ها نیز آشنا شوید. الیزابت دختری باوقار از خانواده‌ای فقیر با 4 خواهر دیگر است و داستان‌هایی در جریان زندگی برایشان اتفاق می‌افتد. البته بماند که الیزابت بزرگ‌تر و متفاوت از سایر خواهرانش بوده و اساس فکری‌اش کاملا با آن‌ها تفاوت دارد.

Pride-and-Prejudice/ غرور و تعصب جین آستن

 

7. کتاب فرانکشتاین اثر مری شلی

این کتاب در کنار اینکه عاشقانه‌ای زیبا است، حکایتی هشداردهنده درباره خطرات علم را روایت می‌کند. جالب است بدانید کتاب یاد شده، اثری پیشرو در ژانرهای ترس، علمی و تخیلی است و در کنار داستانی دلهره‌آور، جذاب نیز است که به معنای انسان بودن می‌پردازد. همچنین در کتاب به این که ما چه وظایفی در قبال هم داریم و تا چه اندازه علم اجازه دستکاری طبیعت را دارد نیز اشاره شده است. با این حساب کتاب فرانکشتاین یکی از بهترین کتاب های دنیا بوده که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که در مورد مسائلی همچون اهدای عضو، مهندسی ژنتیک و ترورهای زیستی سوالاتی را در ذهن دارند.

Fahrenheit-451/کتاب فرانکشتاین اثر مری شلی

8. بلندی های بادگیر امیلی برونته

بلندی‌های بادگیر اثری از نویسنده انگلیسی، امیلی برونته است. نام اصلی کتاب درواقع به فضای پرسروصدای داستان اشاره دارد و از کلمه‌ای اسکاتلندی گرفته شده است و داستان عاشقانه مشکل‌داری از هیث کلیف و کترین ارنشاو را روایت می‌کند. براساس این کتاب فیلمی نیز با بازی تام هاردی ساخته شده است. خوب است بدانید این کتاب در ایران توسط انتشارات مختلف نیز ترجمه شده است.

Wuthering-Heights/ بلندی های بادگیر امیلی برونته

9. ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه‌ها نوشته‎‌ای حماسی و خیال‌پردازانه از جی.آر.آر. تالکین نویسنده انگلیسی است. خوب است بدانید این کتاب ادامه کتاب هابیت از همین نویسنده در ژانری مشابه است. باید اشاره کنیم که ارباب حلقه‌ها را می‌توان یکی از تأثیر گذارترین رمان‌های ادبی قرن 21 و بهترین کتاب‌های دنیا معرفی کرد که در سه جلد با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه نیز منتشر شده است و تاکنون بارها و بارها چاپش تجدید شده و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده است. تاکنون نیز فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مختلفی نیز از روی آن ساخته شده که معروف‌ترین آن‌ها سه گانه ارباب حلقه‌ها از پیتر جکسون، کارگردان نیوزلندی است.

the-ring-of-the-lord/ ارباب حلقه ها

 

10. ماجراهای هاکلبری فین مارک تواین

کتاب دزد داستانی تأثیرگذار و شگفت‌انگیز دارد. این کتاب از جنگی روایت می‌کند که به غیر از ویرانی چیزی بر جای نمی‌گذارد؛ اما در همه تیرگی‌ها باز هم دریچه‌های امیدی نیز مشاهده می‌شود. دختر داستان در این کتاب با پناه بردن به کتاب‌ها از هیاهوی مرگ جدا شده و دنیایی زیبا را برای خود می‌آفریند. شجاعت و دوستی که در بعیدترین زمان ممکن در کتاب نشان داده می‌شود، از نقاط قابل توجه کتاب دزد است و باعث شده این کتاب زیبا به یکی از بهترین کتاب های دنیا تبدیل شود که البته فیلمی نیز براساس آن ساخته شده است.

the-book-thief/ کتاب دزد نوشته زوساک

 

نتیجه گیری

کتاب‌ها همیشه ابزارهای خوبی هستند تا دست کتابخوان‌ها را بگیرند و به دنیای زیبای کلماتی ببرند که دنیایی جدید را در ذهن می‌سازند. شاید انتخاب بهترین کتاب‌ها اندکی سخت باشد، اما همیشه براساس طرفدارانی که یک کتاب دارد و یا براساس استانداردهایی که نوشته شده است و جوایزی که دریافت کرده است، می‌توان بهترین‌ها را متمایز کرد. با این حساب هرچند ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های دنیا را به شما معرفی کنیم، اما باید اشاره کنیم که کتاب‌های اشاره شده در این فهرست تنها نمونه‌هایی از بهترین کتاب های دنیا هستند و شاید بتوان این فهرست را به 100 و یا حتی به 1000 کتاب و بیشتر نیز رساند. با این حساب اگر شما هم کتاب خوبی را خوانده‌اید و در این فهرست نام آن را مشاهده نکردید، خوشحال می‌شویم نام آن‌ها را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • ۹۹/۰۳/۱۹
  • هلال 87

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی